Naujienos

Važiavimas įkalne ir atbulomis

2018 m. kovo 06 d.

nuokalnė-543ddcf3851efe6ffe4677c8b814b958.jpg

Pajudėjimas iš vietos įkalnėje ar važiavimas atbulinės eigos pavara neretai kelia stresą pradedantiesiems vairuotojams, kurie dar neturi pakankamų įgūdžių. Pirmuoju atveju yra didelė tikimybė užgesti ir pariedėti atgal, o antruoju – dėl riboto matomumo manevravimas tampa gerokai sudėtingesnis.

Važiavimas įkalne

Važiavimo įkalne savo kasdienybėje neišvengia nei vienas vairuotojas. Nors tai ir skamba ganėtinai paprastai, daugelis nepatyrusių vairuotojų baiminasi suklysti.

Važiavimas atbulinės eigos pavara

Ekspertų teigimu, daugelis kritinių situacijų kelyje kyla, jog nepakankamai galvojame apie kitus eismo dalyvius. Važiavimas atbuline pavara reikalauja apmąstyti ir įvertinti, kaip mano elgesį traktuos kiti vairuotojai.

„Kelyje mes nesitikime, kad automobilis važiuos atbulas, nes tai yra netipiška judėjimo kryptis. Todėl svarbu judriame sraute nejudėti atbuline eiga, nes kiti vairuotojai, net ir degant galinių žibintų šviesoms, gali nesuvokti, kad mūsų automobilis juda, ir tinkamai neįvertins atstumo. Nusprendus važiuoti atbuline pavara, reikia ne tik nuolatos dairytis, bet ir stengtis iš kitų vairuotojų elgesio suvokti, ar jie teisingai įvertino mūsų atliekamą manevrą“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto Psichologijos katedros docentė dr. Laura Šeibokaitė.

Siekiant išvengti nesusipratimų, prieš pradedant važiuoti atbulinės eigos pavara, vairas turi būti ištiesintas – taip manevrą pradėsite neutralioje pozicijoje ir nereikės staigiai reaguoti bei taisyti esamos padėties. Jau pradėjus važiuoti, vairuotojas gali pasisukti per liemenį ir vairą laikyti kaire ranka, o dešine kur nors atsiremti. Svarbiausia – nepamiršti nuolatos dairytis ir stebėti aplinką.

Siužetas, skirtas įlipimui ir išlipimui, važiavimui įkalne ir atbulinės eigos pavara: http://bit.ly/2FhKpoX 

 

VĮ "Regitra" informacija