Naujienos

VĮ "Regitra" dažna neteisingo persirikiavimo priežastis - vidinis skubėjimas

2018 m. vasario 13 d.

urban-city-1245826_960_720[1]-d038128bb0acb3883610e391f9994e7f.jpg

Persirikiuojant atidus žvalgymasis tampa esminiu dalyku, padedančiu išvengti tykančių pavojų kelyje. Vienas jų – visiems vairuotojams pažįstama „akloji zona“. Tai veidrodėliuose nematoma kelio dalis. Į šią zoną patekusį lygiagrečiai važiuojantį automobilį vairuotojui tampa sunku pastebėti, todėl rikiuojantis į kitą eismo juostą pasikliauti vien veidrodėliais – nevertėtų.

Persirikiuojant labai svarbu dairytis per atitinkamą petį. Tai vienas geriausių būdų įsitikinti, jog kelias laisvas ir nieko nekliudysite. Dirstelėjimas jokiu būdu nereiškia ilgo ir per dažno žiūrėjimo persisukus į kitą pusę, nes taip galima pamesti važiavimo trajektoriją bei nepastebėti, kas vyksta priešais automobilį. Prieš rikiuojantis į kairę reikia žvalgytis tokia seka: į priekį, galinio vaizdo veidrodėlį, kairės pusės veidrodėlį ir per kairį petį. Tie patys veiksmai atliekami ir rikiuojantis į dešinę, tik dairytis reikia į šios pusės veidrodėlį bei per dešinį petį.

„Dažnai neteisingas ar nekultūringas persirikiavimas eisme pastebimas tuomet, kai vairuotojai dėl įvairiausių priežasčių turi vidinį skubėjimo jausmą, pasižymi nekantrumu. Todėl, siekiant teisingai persirikiuoti, svarbu prieš tai apgalvoti planuojamų veiksmų seką nuo manevro pradžios iki jo pabaigos. Tai didina vairuotojų pastabumą, pavyzdžiui, prieš rikiuojantis prisimenama ištisinė linija gerai žinomoje vietoje, o taip pat ugdo vairuotojų savikontrolꓸ – sako J. Slavinskienė.

Taip pat primename, jog persirikiuoti iš karto per kelias eismo juostas – draudžiama. Tai reikia atlikti kaip kelis manevrus, judant iš vienos juostos į kitą. Tai reiškia, jog prieš rikiuojantis į kitą juostą kurį laiką turi būti važiuojama tiesiai.

VĮ "Regitra" siužetas apie persirikiavimą ir judėjimą lygiagrečiai su kitomis transporto priemonėmis http://bit.ly/2BUZRcK

 

VĮ "Regitra" informacija